Što želiš od svog treninga?

Da mi je kuna za svaki put kad čujem “trebala bi početi vježbati”, pogotovo kad se pri upoznavanju u razgovoru dotakne ona tema tko se čime bavi. Da mi je kuna za svaki put kad sam to čula, vjerojatno se ne bi baš obogatila, ali imala bi barem za kavu-dvije i fini kolač, a to mi je sasvim dovoljno.

A da sam unovčila one “trebala bi” koje sam sama sebi izgovorila, onda bi se obogatila.

Ulagati trud u nešto što radiš jer bi eto…bio red da to napraviš, vodi samo do jednog cilja-frustracije i odustajanja.
Nešto kao kad ti netko kaže “trebao bi prestati pušiti” i zapali novu cigaretu.

Ako si odlučila vježbati redovito – bravo! Stavi na papir sve svoje razloge zašto si to odlučila. A ni jedan od njih nije “trebala bi”. Uopće nije stvar u brojevima, u kilama, u ponavljanjima i serijama. Stvarno nije!

Ali ako si već do sada počinjala vježbati više puta, upisala neki program, uplatila članarinu u teretani ili kupila orbitrek za doma i pojavila se jednom-dvaput na satu (a orbitrek služi za vješanje veša), daj si ovaj put šansu.

Pojavi se na treningu dovoljno puta pa ili da upiješ energiju grupe ili jednostavno dopustiš dovoljno puta osjetiti onaj predivni osjećaj poslije treninga da te on povuće na dolazak na idući trening. “Trebala bi” ne traje dugo. Uostalom, ovu “trebala bi” uopće ne osjećaš. Da i osjećaš, bila bi potpuno blaaaah. Blaaaah ti je dovoljno ravno za jedan odlazak u teretanu. A ne želiš počinjati 100 puta ispočetka. Zašto? Tko bi to htio? Ja sigurno ne, a niti bi ikome poželjela.

Definiraj

Želim snažno tijelo, ne želim da me leđa bole nakon sat vremena stajanja. Želim fleksibilno, mobilno tijelo, ne želim da mi je avantura prehodati tri-četiri kata stepenicama. Ali možda želim moći i pretrčati te stepenice, možda sa 40+godina želim bolje igrati graničara nego u osnovnoj školi. Voziti bicikl ili jahati, a da i ako padnem, da se ne polomim cijela.

Funkcionalni fitness je danas pojam koji iskače iz paštete. I moj Summer Body je funkcionalni fitness. Naravno da je! A koja mu je funkcija? Pa da vježba sve one tipične obrasce pokreta koje rabimo u svakodnevnom životu. A ako ih ne rabimo svakako bi trebali, jer je naše tijelo dizajnirano i da diže teret s poda i da podiže preko glave, da skače i da bezbolno doskoči, da se igra i pleše, da se kreće i naprijed i nazad i u stranu kao rak, da se oslanja na ruke i koristi sve mišiće.

Ali ne i da sjedi. Funkcionalan je onaj fitness koji koristi naše tijelo, mišiće i zglobove – i mobilnost u maksimalnom opsegu pokreta. Vrlo jednostavno.

Ako odlučiš, kreneš vježbati i redovito dolaziš na trening, no jednako redovito zaboraviš na naučene obrasce kretanja čim izađeš iz dvorane, nije dovoljno. Žao mi je, ali jednostavno nije. Čak i ako treniraš 5 puta tjedno, to je bačen novac.

Zašto? Pa zato jer vježbaš radi sebe, da si olakšaš i poboljšaš SVOJ život. Dvorana je na neki način drugi svijet jer je često mjesto na kojem možeš NE misliti zadacima i problemima izvan nje, ali dvoranu zapravo uvijek nosiš sa sobom.

Opet ja s bedastim usporedbama, ali recimo da idem na tečaj kuhanja. I idem redovito, svaki tjedan po dva sata zadnjih godinu dana. WOW. Mora da kuham za prste polizat!! Svaka mi čast!! ….aaaaliii…. iz nekog razloga svaki dan za ručak ispržim si porciju onog narezanog smrznutog pomfrita i uz to pojedem pola Poli salame i malo kečapa. To mi je onako ok, jer se ubijam u kuhanju ovih fensi-šmensi jela dva puta tjedno, pa ono… dovoljno je.

Nije dovoljno!

U dvorani treniramo, vježbamo, praksamo se…. za život. Za nešto gdje ćemo moći iskoristiti sve te mišiće i mobilnost tijela. Za igru i za ples, za rad, za druženje, za uživanje.

Definiraj svoj cilj. Što želiš od svog fitnessa? Želiš li ODRADITI tih par sati tjedno prolazeći kroz pokret kako te instruktor/ica vodi i po izlasku odmah zaboraviti da si zapravo u dvorani učila? Ok. Ako je to ono što želiš. Ali garantiram ti da ako odluku da počneš vježbati povežeš s osjećajem i svojim životom van dvorane, ta odluka stajat će čvrsto kao kamen (ili tvoja utrenirana guza).

Pusa,

Maja