Onaj zadnji šlauf…

Fitness srijeda!!

Jučer sam u jednom postu izrazila kako sam sama sebe iznenadila reakcijom na svoju vlastitu fotku. Radilo se o šlaufu ili višku kože, sasvim nebitno zapravo, ali nisam očekivala da ću reagirati s dozom srama. Nema razloga zašto svaka od nas ne bi voljela svoje tijelo i u toj ljubavi prema sebi htjela raditi da ono (p)ostane zdravo.

No dosta upita koje dobivam od svojih cura koje vježbaju sa mnom, ali i onih koje još nisam imala priliku upoznati uživo, a pitanje je :kako se riješiti onog “zadnjeg šlaufa”.

Mislim da ćemo se svi složiti da je “zadnji šlauf” poprilično subjektivna stvar. Ovisi o našim željama i ciljevima. Nije svakome fitness cilj imati pločice na trbuhu i onu vidljivu separaciju mišića. Zašto i bi? To više nije stvar zdravlja. Može biti cilj radi čiste estetike ili želiš sama sebi dokazati i pokazati da to možeš. I to je super! jednako kao što je super imati za cilj skinuti visceralnu masnoću do zdrave razine i rješavanje onog “zadnjeg šlaufa” vidjeti kao stepenicu do boljeg zdravlja i puno puno manjeg rizika za oboljevanje od srčanih bolesti, dijabetesa i karcinoma vezanih uz povišenu visceralnu masnoću (kao što je npr. karcinom debelog crijeva).
No recimo da redovito vježbaš, prehrana ti je uravnotežena i do sada si izgubila xy kilograma. Vidi se na vagici, vidi se na robici, osjećaš se lakše i zadovoljna si napretkom.

I onda odjednom stane. Radiš sve kao i do sada, ali kile više ne idu dolje.
Trikova u principu nema, ali postoji nekoliko stvari na koje moramo obratiti pažnju.
1. Možda ipak ne radiš sve kao i do sada. Možda si u početku imala režim prehrane kojeg si se držala ko pijan plota, mjerila si i upisivala, a sad više ne mjeriš količine i koji put na tanjur pobjegne koja žlica više. Sasvim normalno.
No pokušaj opet izvaditi vagicu i menzuricu i vidjeti da li negdje ima odstupanja.


2. Ako nema odstupanja od plana prehrane, pokušaj pregledati svoj originalni plan i vidjeti ima li prostora za tesanje.
Možda se na njemu nalazi koji puding, sokić, voće bogato šećerom, škrobasto povrće, razmisli o novom planu. Naravno ne velim da je voće loše, da ne smiješ više nikad pojesti krumpir ili pojesti puding, ali ukoliko imaš određene želje i ciljeve, ulažeš napor i vrijeme u treninge, kuhanje i pripremu, a ne dobivaš rezultate koje želiš….radnje ti nisu u skladu s ciljevima. Trebaju ti ili novi ciljevi ili nove radnje.
Primjer, kao da želiš posao kozmetičarke, ali javljaš se samo na oglase gdje traže konobarice. I kaj da čovjek očekuje?

3. Pojačati treninge/ aktivnost. Naravno ukoliko postoji mogućnost. Dodatna duga šetnja, rolanje, trčanje, plivanje dobar je način da se stvori dodatni kalorijski deficit od barem 200 kcal dnevno.

“Onaj zadnji šlauf” najčešće je stvar prehrane. Tko bi rekao, ali naše tijelo zapravo ne želi izgubiti kilograme, ne želi promjene, jako jako voli šećer i ugljikohidrate jer to smatra savršenom hranom – energija odmah! Tako rekla bi da je po tome naše tijelo kao mali kikač koji je upravo otkrio čari čokolade i smokića. Pa iako tijelo smatra šećer savršenom hranom jer je instant energija, dobro znamo da od sećera niti možemo graditi mišiće, niti ćemo zapravo nahraniti tijelo onime što mu je potrebno. Kad si zadnji put za gablec pojela 10 žlica šećera, onako direkt iz pakiranja? Nikad? E pa da, jer znaš da to nije hrana.

No rješenje nije skresati unos kalorija na minimum minimuma. Naravno da nije! Ima naše tijelo i dosjetku za to. Kada bi neko vrijeme unosili npr. 500 kcal dnevno, naše tijelo bi registriralo to kao – gladovanje. Metabolizam bi se usporio da održi tijelo s tim novim uvjetima. Zapravo, većina nas ne može unjeti dovoljno potrebnih nutrijenata s dnevnim unosom manjim od 1200 kcal. Dakle, još smanjiti unos kalorija u nadi da će taj zadnji šlauf napokon nestati…. nije rješenje.

Ali dobra je ideja rastaviti prehranu na izvorne namirnice.

  • Piletina, jaja, tuna, posni sir kao izvor proteina (kombinacija mahunarki i žitarica za vegane)
  • zelene salate i povrće (špinat, rikula, brokula, tikvice, kupus)
  • bobice (maline i borovnice)
  • bademi kao izvor zdravih masti

Bez kompliciranja, bez ekstra kuhanja i pripreme. Takvog uskog izbora namirnica se možda nećemo držati kroz dugo vrijeme, ali njegova jednostavnost vratit će fokus na lako praćenje unosa makronutrijenata/kalorijskog unosa.

Sve samo ovisi o tvojim željama i ciljevima.

<3

Maja

Leave your thought