5 sitnica za dobar trening kod kuće

Ako u 2020. nismo počeli vježbati doma, onda ne znam… Ponekad te odluke donesemo sami, ponekad nas situacija prisili. I vježbanje u grupi i vježbanje 1-na-1 s osobnim trenerom pa tako i vježbanje solo kod kuće, imaju svoje prednosti i nedostatke. Kad razmislim o svojim najboljim treninzima, to sigurno nisu bili oni koje sam odradila doma. Ali to sam ja. Sto ljudi, sto čudi. Kao što rekoh, sve ima svoje prednosti i mane. Ako ipak želimo kućni trening odraditi kako se spada… evo 5 sitnica za dobar trening kod kuće!

Zagrijavanje

Bez zagrijavanja nema dobrog treninga. Apsolutno je nemoguće od mišića i zglobova tražiti da daju sve od sebe, ako ih nismo pripremili za taj posao na adekvatan način. Ako želimo mogućnost bilo kakve ozljede svesti na apsolutni minimun, 10-15 minuta zagrijavanja nam nikako ne bi smio biti problem.

Istezanje

Kao i zagrijavanje, izuzetno važan dio svakog treninga, a tako se lako preskoči. Svaki trening ima svoju glavu i rep. Tko misli na ovaj način uštediti na vremenu, propušta niz benefita koje nam istezanje pruža. Osim što umiruje tijelo nakon treninga, relaksira mišiće koji su naporno radili, daje nam fleksibilnost, smanjuje rizik od ozljeda. Istezanjem radimo na posturi i općenito istezanje je kao mašna na lijepom poklonu. Nešto što sav naš trud upakira kako smo i zaslužili.

Danas preskačem, ali sutra ću duplo

Ako je nešto veliki plus grupnim i individualnim treninzima, to je da kad se pojavimo u dvorani u dogovoreno vrijeme, nemamo izbora nego odraditi trening kak’ se spada. Možda neće svaki biti najbolji trening ikad, ali ako se pojavimo, onda i vježbamo. Kad vježbamo kod kuće, onda je to malo drugačije. Bez točno određenog vremena za trening, postoji ona “opasnost” da sve ostane visiti u zraku.

Jučer sam bila motivirana, ali danas baš nisam, a na rasporedu mi je trening za noge, pa ću sutra onda odraditi duplo – i noge i ruke, a danas ću preskočiti.

Sve je to ok. Treba i odmoriti. Ali svi smo žrtve naleta motivaciji i istih takvih motivacijskih suša. Motivacija ne radi naviku, radi je rutina. Koliko god to dosadno zvučalo…. trening ponekad jednostavno mora postati rutina, kao pranje zubi.

No ne prevelika rutina.

70%

Ako na treningu s instruktorom/icom napraviš 10 sklekova, a doma možeš samo 3, nije ništa neobično. Lako je stati na prvi osjećaj “teško mi je” kad te nitko ništa ne pita. Na početku teksta sam spomenula da moji najbolji treninzi sigurno nisu oni odrađeni doma. I ovo je moj razlog broj 1. Kad vježbam sama, u najbolju ruku dam 70% svojih mogućnosti. Jednostavno mi nije to to. Zato ako vježbam doma, najprije zapišem trening na papir, uzmem timer i onda šišam po tome. Nema mi druge. Samo treba pronaći svoj način. Rutina je super, ali da bi bilo napretka, treba biti i izazov.

Distrakcija

Nikad čišćenje nije bilo primamljivije nego kad je vrijeme treninga. Prašina izgleda posebno spremno za brisanje. Ukućani te eto baš nešto trebaju, mobitel zvoni… e sad… lakše reći nego napraviti, ali super bi bilo imati vrijeme i mjesto za odraditi kućni trening. Ne treba to biti 50 kvadrata, ali neki mali kutak u koji možeš staviti prostirku ili ručnik, zatvoriti vrata i ugasiti mobitel na pola sata ili sat vremena. Eh da….

U konačnici, kako god i gdje god odlučili vježbati, odluka će doći iz brige za sebe. I za fizičko zdravlje, ali i ne samo fizičko. Velik broj Fitkica vježbalica smatraju trening nekom vrstom odmora za dušu. Da ok, miške rade, ali ta posvećenost sebi, pa makar na par sati tjedno, ponekad je sve što nam treba da nas vrati u život, da se ipak malo lakše nosimo sa stresom koji nosi svakodnevica i općenito bolje osjećamo.

Pusa,

Maja

Leave your thought